Det er vigtigt at vælge den rigtige hjemmeside til din ledige stilling. Dette glemmes ofte.
Selvom de bedste rekrutteringssteder kan gøre rekruttering lettere og mere effektiv, bruges de sjældent. Du undrer dig måske, “Hvad gør nogle websteder bedre end andre?”
Der er mange ting at overveje, og ikke alle mennesker er gode til det, de gør. Dette er fem vigtige ting at huske på, når du vælger det rigtige websted til din jobsøgning.
1. Omdømme
Du skal overveje, om det websted, du bruger, administreres af et bureau eller er oprettet af dig. Omdømme er en af mange faktorer at være opmærksom på. Lad os se nærmere på det her.
Mange rekruttering websteder annoncere overalt. Det betyder, at kandidater (eller kunder) kan se webstedet og indse, at de har brug for det. Dette er teoretisk set en god ting og kan bruges til at øge antallet af ledige stillinger.
Mange rekrutteringswebsteder er blot ‘orious job-svindel’ i praksis. De kan være nyttige for svindlere, men ikke en effektiv måde at tiltrække folk på.
De fleste mennesker er for passive til at være interesseret i salgsmuligheder og vil ikke sige, at de ønsker at hjælpe. Du kan nemt få en masse mennesker interesseret i, hvad du søger efter ved at sende reklamer på disse websteder beder om hjælp. Online vigilantes hurtigt tage ned sådanne hjemmesider.
2. Selskabstype
Folk annoncere deres ønske om at arbejde ved at sende deres CV’er online. Men de ofte ikke klar over, at receptionisten på dette selskab eller organisation vil være mere tilbøjelige til at få et CV fra en ung 22-årig kandidat, der kun har arbejdet som servitrice i en lokal restaurant.
En 22-årig kandidat har måske ikke erfaringen til at besætte et job hurtigt, men han eller hun kan have færdigheder og erfaring til at få et job i virksomheden. Et rekrutteringsbureau kan være en god mulighed for kandidater, der søger arbejde og vil konkurrere mod hundreder, eller endda tusinder, af kandidatansøgninger.
3. Sektor
En kandidat, der søger arbejde i en bestemt sektor, kan finde det nyttigt at forske i specialiteterne inden for sektoren. Han eller hun kan beslutte at gå ind i markedsføring, fordi det er et område, hvor de kan nå et bredt publikum. Andre kan vælge at gå ind i sygepleje eller sundhedspleje, fordi de føler brænder for disse områder og kan finde arbejde, der passer dem.
En kandidat bør stadig se på de potentielle muligheder i en bestemt sektor. Selv om den valgte sektor ikke er den rigtige for dem, vil de have fået værdifuld erfaring og vist initiativ. De bør …….. hvis de har et stærkt CV og er interesseret i et job som marketingchef.
4. Selskabstype
Marketing er en mangfoldig branche, der kan udføre mange forskellige funktioner. Det kan være teknisk i nogle tilfælde, men det kan også være bredt. Det er en god idé, hvis du har en idé om det sted, du gerne vil arbejde. Du kan også tjekke de muligheder, der tilbydes af virksomheden.
Marketingvirksomheder har generelt kernemarkeder. Dette kan dog variere fra det ene firma til det næste. Overvej, hvilke marketingstrategier der bruges af virksomheden, og hvilke der ikke fungerer. Det kan være en god ide at finde en rollemodel, hvis du ikke har nogen marketingerfaring.
5. Kontoret
Et kontor kan hjælpe dig med at organisere papirarbejdet og mapperne. Et kontor kan også være nyttigt, hvis du flytter eller har brug for at arbejde eksternt. Selv hvis du ikke gør det. Det er en smart idé at have en idé om, hvor du vil arbejde. Efter et år med at bo i deres hjem, flytter mange mennesker ind i en anden rolle i markedsføring. Det er en smart idé at besøge et kontor for at øve dine ideer, hvis du allerede har en klar idé om det sted, du vil arbejde.